Twilight

                                                Om ni inte läst twilight så kommer lite "fakta" här".
När 17-åriga Isabella Swan flyttar till Forks, Washington för att bo med sin far, förväntar honsig att hennes nya liv kommer att vara lika tråkig som staden.
Men trots sitt tråkiga sätt och låga förväntningar, finner hon att hennes nya klasskamrater. Bella dras till familjen Cullen, deras bleka hy och omotståndliga utsende. Men inte, tycks det, Cullen familjen. Dessa fem antagna bröder och systrar föredrar givetvis egne regler men kommer att göra några undantag för Bella. Bella är övertygad om att Edward Cullen hatar henne, men hon känner en konstig dragning till honom, trots att hans fientlighet får henne att känna sig nästan fysiskt sjuk. Han tycks fast besluten att driva bort henne - tills det är, han räddar hennes liv från en okontrollerad bil. Bella kommer snart att upptäcka att det finns ett mycket gott skäl för Edvards kyla. Han och hans familj är vampyrer? och han vet hur farligt det är för andra att komma för nära.

Haha den där resentionen var inte såå bra men twilight är en av dom bästa böckerna jag läst (bortsätt fårn new moon, eclipse och breaking down) den är jätte beroendeframkallande och inte det minsta ovärklig som den låter. Dom andra böckerna är bätre men bara för att ni sätt filmen skippa inte att läsa boken. Jag såg filmen först och tyckte det var onödigt att läsa boken men min kompis jag skulle låna den av sa att jag bara fick låna första först och tillslut gjorde jag det och de var värkligen värt det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0