Eclipse

                                                            Så kommer vi till eclipse.

Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen.

Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina – som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut.

Det står det på baksidan av eclipse... När man ska börja läsa eclipse tycker man att det är lite jobbigt och att det inte kommer finnas så mycket mer för Stephanie Meyler att skriva om den att det bara handlar om triangeldramat... Men så är det inte så fort man börjat läsa den är man helt fasst i den... JAG FÖRSTÅR INTE HUR HON LYCKAS göra alla böcker sååååå bra!!!
4 rooliga saker att veta om eclipse...

1)Den nya postern för Eclipse hintar om en mörkare ton med inkommande stormiga moln. Med 30 days of night regissören David Slade som ledare,är det ingen överraskning. "Alla filmer är olika för vi jobbar med olika regissörer för dom alla, vilket jag älskar" berättar Taylor Lautner för RT."David Slade är perfekt för den tredje filmen för den är mörkare. Eclipse var min favoritbok" berättar Ashley Greene som spelar vampyren Alice. Hon berättar också att Slade inte bara är prinsen av mörker. "David är faktiskt hysterisk" skrattar hon. "Han har ett sjukt sinne för humor,ibland vet du inte om han skojar eller inte. Eclipse kommer bli fantastisk för han har gjort den mycker mer vågad och mer dramatisk. Den kommer se väldigt cool ut".

2)"Eclipse är inte så intim som Twilight eller New Moon" förklarar Robert Pattinson för oss. "Vi är i krig så jag får agera mer med fler karaktärer och inte bara Kristen. Du får också veta mer om medlemmarna i Cullen familjen. Det känns bara större." Men var inte rädda-twihards, det är inte att säga att kärlekshistorian helt är bortputtad. "New Moon byggde en kärlekstriangel med Bella, Edward och Jacob" säger Lautner. "Så vi utvecklade det med i Eclipse. Det är en svår sitaution för dom alla för Bella dras mellan två killar. Jacob kan inte få tjejen som han älskar och sen är där Edward,med alla hans problem

3) "Vi har alla lockats av vampyrfamiljen" säger Nikki Reed som spelar vampyren Rosalie. "Men varulvsgrabbarna är på en helt annan level. Dom kommer in med en ungdomlig,lekfull och behaglig värme. Det är väldigt sexigt".

Och Pattinson erkänner hans avund för Taylor Lautners nya fysik som kommer händigt till i rollen. "I Eclipse har jag och Taylor många scener tillsammans där vi behöver vara avundsjuka och tycka synd om varandra" säger han. "Så det hjälper att jag faktiskt känner mig sämre när jag ser hans kropp,speciellt när han är yngre än mig.Han fyller varje kriteri av vad en tonårstjej vill ha,fysiskt,i en kille. Jag kände att jag behövde överbevisa mig själv över honom".

3) "Vi har alla lockats av vampyrfamiljen" säger Nikki Reed som spelar vampyren Rosalie. "Men varulvsgrabbarna är på en helt annan level. Dom kommer in med en ungdomlig,lekfull och behaglig värme. Det är väldigt sexigt".

Och Pattinson erkänner hans avund för Taylor Lautners nya fysik som kommer händigt till i rollen. "I Eclipse har jag och Taylor många scener tillsammans där vi behöver vara avundsjuka och tycka synd om varandra" säger han. "Så det hjälper att jag faktiskt känner mig sämre när jag ser hans kropp,speciellt när han är yngre än mig.Han fyller varje kriteri av vad en tonårstjej vill ha,fysiskt,i en kille. Jag kände att jag behövde överbevisa mig själv över honom".

4) "Att filma Eclipse förändrade faktiskt mitt liv" säger Nikki Reed om den hårda träningen som casten gick igenom. "Jag har aldrig varit så tränad, detta är första gången i mitt liv som jag faktiskt har bicepts. Det är bisarrt att jämföra med hur vi alla såg ut i första filmen. Hela casten har kommit till set för Eclipse och sett super biffiga ut".

Nya castmedlemmen Bryce Dallas Howard försökte skämta med crewen under ett av stunten men hon räknade inte med Pattinsons sätt att skämmas för sig själv. "Vi hade en fightscen är Bryce skulle ta mitt hår" skrattar han. "Så hon tog tog en bit av min stunddoubles peruk och skulle låtsas att hon dragit det från mitt huvud. Hon sa åt mig att skrika och springa av set,men det var så pinsamt. Hon hade den här stora klumpen hår i hennes händer och det var verkligen overkligt". 

Medan de andra i casten hade kul med stunts får vi skänka Taylor Lautner en takne. "Eclipse är mycket mer fysisk för min karaktär,varje gång jag har action,är jag en varg och då görs allt med CGI,så det är synd".

4) "Att filma Eclipse förändrade faktiskt mitt liv" säger Nikki Reed om den hårda träningen som casten gick igenom. "Jag har aldrig varit så tränad, detta är första gången i mitt liv som jag faktiskt har bicepts. Det är bisarrt att jämföra med hur vi alla såg ut i första filmen. Hela casten har kommit till set för Eclipse och sett super biffiga ut".

Nya castmedlemmen Bryce Dallas Howard försökte skämta med crewen under ett av stunten men hon räknade inte med Pattinsons sätt att skämmas för sig själv. "Vi hade en fightscen är Bryce skulle ta mitt hår" skrattar han. "Så hon tog tog en bit av min stunddoubles peruk och skulle låtsas att hon dragit det från mitt huvud. Hon sa åt mig att skrika och springa av set,men det var så pinsamt. Hon hade den här stora klumpen hår i hennes händer och det var verkligen overkligt". 

Medan de andra i casten hade kul med stunts får vi skänka Taylor Lautner en takne. "Eclipse är mycket mer fysisk för min karaktär,varje gång jag har action,är jag en varg och då görs allt med CGI,så det är synd".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0